våldtäkten alla pratar om

Jag känner att jag måste få uttryck mig om detta som har hänt i en skola i mars förra året.
Om en 14årig tjej som blev våldtagen på en skola och inte nog med att hon blev stämplad för livet av det
utan när hon sedan anmälde detta tog många killens parti och smutskastade tjejen och med hjälp av internet, skrev fula saker om flickan, och folk trodde killen var helt oskyldig. Hon blev mobbad och förnedrad.
Och när killen erkände sig skyldig trodde folk fortfarande att killen var oskyldig.
här,just här. Undrar jag hur folk tänker? vad fan folk tänker? Det är helt sjuk!
Folk tror att våldtäkts män är äckliga gubbar och inte populära sociala killar. Våran bild är helt fel, därför tror jag att folk vägrar tro att detta skulle hänt. Min fråga är också: varför skulle man ljuga om en våldtäkt?
Hur fan tror ni man kan göra det? Inte nog med att man skämms, känner sig smutsig och har tappat tron om allt.
Inte nog med det måste man våga stå för det, våga berätta. Det är inte många som klarar av.
För det är "lättare" att stänga munnen.
Killen blev hyllad av människorna, flickans kompisar svek och ställde sig som många andra på killens sida.
Han blev dock portad från skolan och då var det många på skolan som protesterade och strejkade för dom ville ha tillbaks killen på skolan. alltså.....jag tror inte någon kan förstå hur hon måste känna sig. Jag skulle aldrig klara det.
Aldrig i hela mitt liv jag skulle klara något sådant. Det går inte.
Och när killen kom till hans förra skolas avslutning bjöd prästen in honom
och uttryckte sig att han tyckte synd om killen.
Tycker synd om killen? tjejen då? Hur tror du hon känner sig. Vuxen världen sviker, hur tror ni det känns?
Killen bjöd även hans gammla klass på blommer och alla utbriste "ååh en sån gullig kille"
Han hade då erkännt att han våldtagit tjejen, ändå får han sån här respons.
Han våldtog även en till tjej på kvällen. En till tjej som vart förnedrad ,mobbad för något som han gjort!
Många sa att flickorna förstörde hans liv, genom att berätta om våldtäkterna.
Jag förstår inte,jag förstår inte hur detta kan hända.
Varför jag känner så här? ja det kan man ju undra, nej jag har inte blivit våldtagen men jag har vart med om andra saker som är nog förnedrande. Hur dom här två tjejorna lär känna sig kan ingen förstå.
Dom är egentligen otroligt starka och modiga som inte håller käft om detta, fast dom har alla emot sig.
Jag tror att alla tjejer nångång kännt sig rädda för att bli våldtagen när dom varit ute sent på kvällen osv. Man är verkligen inte säker nånstans.

Vart fan är vårat samhället på väg?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Håller med dig fullständigt! Det är verkligen sjukt att det finns personer som gör något sådant fruktansvärt.

2010-03-27 @ 18:49:25
URL: http://soffiiee.blogg.se/
Postat av: Malin Larsson

Går inte att förstå det som hänt, det hämska är att det händer nästan hela tiden att något blir våldtagen. Men det är är fan sjukt

2010-03-27 @ 19:25:30
URL: http://malln.blogg.se/
Postat av: Cicci

Det är en riktigt hämsk historia som man önska inte var sann. Tyvärr händer sådant

2010-03-28 @ 00:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0